סיכום

במלאות שבעים שנה לחיי "שבעים לשיבה" עברו עלי חיים קשים אבל ללא סבל מיוחד, לפעמים מסוכנים תוססים ומעניינים, כחלוץ כלוחם וכמגשים.
מכל המצבים האלה שרדתי וזכיתי להקים שבט שממשיך לצעוד בדרכי ובדרכי אבות שהורישו חיי משפחה תקינים מסודרים, ולהיות ראשית לכל בני האדם. המשפחה שהצטיינה במיוחד בהכנסת אורחים, ביושר, בהגינות, כלפי הבורא והזולת, ובחיי משפחה הדוקים ויחסים פתוחים. אבי ז"ל היה אומר כשהייתי בגיל בר מצווה: "איחולי לך שתהיה יותר טוב ממני". לאחר שנים כשהרגיש שאני לא הולך בתלם אמר: "שתהיה לכל הפחות כמוני". בסוף כשהגיע למסקנה שבקשותיו לא התגשמו אמר: "שלא תהיה יותר גרוע ממני". אני אומר לדור הבא אחרי תהיו יותר טובים ממני.

הערכתי לבתי פנינה שעמדה על כך שהחתן מיכאל יעלה ארצה ושתחיה כאן.
לבני יאיר וליאור שלא עברתו את שמם ונשארו עם שם המשפחה של אבותיי ושומרים על השלשלת בכל המובנים.

אחרונה אחרונה חביבה סיפור "מסלול חיי" לא היה יכול להתגשם ולהצליח בתקופות מסוימות מבלי העזר כנגדי. רעיתי פלה שעמדה בכל הדרך לצידי והבינה את חשיבות ביצוע התפקידים שהטילו עלי. בהסכמתה נעדרתי תקופות ארוכות מהבית. קבלה הכל בהבנה ועודדה אותי לכל אורך הדרך. אין ספק שהתנהגותה הנפלאה נתנה לי אומץ, כוח, ובטחון למלא את תפקידי כראוי.
לכן באתי להודות לה מקרב לב.


אני תקווה שאוכל להמשיך לצעוד במסלול, בפעילות, במעשים טובים עד גיל הגבורה ולהוסיף עוד פרק בחוויות בהמשך המסלול.

אין תגובות: